Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

FAST FOOD



FAST FOOD



Πώς να επιλέξετε εστιατόριο

Οι «ελληνικές» αλυσίδες

Συγκριτικά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά εστιατόρια αλλά λίγες και μικρές αλυσίδες εστιατορίων. Μεγαλύτερη είναι η La Pasteria, που προσφέρει ιταλικές γεύσεις στα 15 εστιατόριά της σε όλη την Ελλάδα. Τα πράγματα είναι διαφορετικά όσον αφορά στις αλυσίδες εστίασης γρήγορου φαγητού, τα φαστ φουντ. Στη συγκεκριμένη κατηγορία τα σκήπτρα κρατά η Goody’s με 170 εστιατόρια. Ακολουθεί η McDonald’s με 61. Στην κατηγορία της πίτσας η αλυσίδα Pizza Roma έχει 76 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, με την  Pizza Hat στη β’ θέση με 40 καταστήματα.

Το φιλοδώρημα είναι απαραίτητο στις ΗΠΑ και, σε μικρότερο βαθμό, στη Γαλλία. Τα εστιατόρια δίνουν στους σερβιτόρους ένα βασικό μισθό ο οποίος συμπληρώνεται από τα φιλοδωρήματα, που ισοδυναμούν με το 19% ή το 15% του λογαριασμού. Στην Ελλάδα είναι καθαρά προσωπική επιλογή. Όσο για το ποσό δεν υπάρχουν ούτε κανόνες ούτε συνθήκες.

Καλύτερα να αποφεύγετε τους κρύους μπουφέδες. Από τη στιγμή που τα φαγητά εκτίθενται, είναι αδύνατο να συντηρούνται σωστά.



Οι χρυσοί κανόνες:

Διαβάστε κριτικές και συγκρίνετε απόψεις. Ένας οδηγός μπορεί να κρίνει εσφαλμένα, όχι όμως όλοι.

Ο νόμος ορίζει να υπάρχει αναλυτικό μενού με τα φαγητά και τις τιμές τους.

Αν δεν υπάρχει κουβέρ ή σέρβις, τα οποία πρέπει να αναγράφονται στο μενού, επιλέξτε άλλο εστιατόριο.

Ακόμα και στο εστιατόριο της επιλογής σας ζητήστε πάντα το μενού με τις τιμές και μη δέχεστε να σας τις πουν προφορικά. Μην επιλέγετε όσα εστιατόρια δεν έχουν μενού.

Επιλέξτε απλά κρασιά που ταιριάζουν με τα περισσότερα είδη φαγητού. Αφήστε τα ακριβά για τους ειδήμονες.

Αν στο εστιατόριο υπάρχει μενού ημέρας, προτιμήστε το.



Συμπλήρωμα γρήγορο φαγητό


Η ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ


Το καταναλωτικό κοινό, τα πρώτα χρόνια δυσπιστούσε, στα ανώνυμα φθηνά προϊόντα για τα οποία δεν γνώριζε ουσιαστικά τίποτε, ούτε την προέλευση, ούτε τον τρόπο παραγωγής, τώρα «έχει εκπαιδευτεί» να στρέφεται σ’ αυτά, αφού είναι φθηνότερα με διαφορά. Όταν ορισμένοι οικογενειάρχες δηλώνουν με κατηγορηματική τρόπο: «Ε, δεν θα κόψω και από το φαγητό των παιδιών μου», τι πραγματικά εννοούν; Μήπως οι περισσότεροι έχουμε απλά εθιστεί να ψωνίζουμε ή μήπως οι εταιρίες προώθησης δημιουργούν, χειραγωγούν και στη συνέχεια εκμεταλλεύονται τεχνητές ανάγκες;

Πρόσφατα, ορισμένα πολυκαταστήματα προχωρούν σε ad hoc προσφορές και εκπτώσεις προκειμένου να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες των καταναλωτών για ακόμη πιο φτηνά προϊόντα. Η ποιότητά τους φυσικά είναι όλο και πιο αμφισβητούμενη και η προέλευσή τους… θολή, καθώς εάν προσέξει καλά κανείς τα συσκευασμένα αυτά προϊόντα, θα διαπιστώσει ότι είναι ελάχιστες οι πληροφορίες που αναγράφουν.


ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΕΤΟΙΜΟΥ ΦΑΓΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Το 31% των καταγγελιών που κατέγραψε το 2004 το ΙΝΚΑ προέρχονται από γυναίκες και 17.000 περιπτώσεις αφορούν παραπλανητικές πωλήσεις και διαφημίσεις. Έρευνες δείχνουν ότι από το 184 έως το 2000 υπήρχε μια αύξηση έτοιμου φαγητού στην Ελλάδα έως 965%! Η ίδια έρευνα δείχνει ότι 4 στα 10 Ελληνόπουλα κάτω των δέκα ετών είναι παχύσαρκα. Η αύξηση της κατανάλωσης του έτοιμου φαγητού, που σε όλον τον κόσμο συνδυάζεται με την εκρηκτική αύξηση του νεανικού διαβήτη, είναι γενικότερο φαινόμενο που έχει άμεση σχέση με το σύγχρονο τρόπο ζωής. 


Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ


Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου ανάπτυξης, περισσότερες από 435 μικρές λιανεμπορικές επιχειρήσεις τροφίμων σε 15 παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές της χώρας έχουν αναγκαστεί να κλείσουν κατά το διάστημα 1995-2000.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου